בוגרי Be Arch משתפים

במבחני הקבלה לאדריכלות – לא מחפשים תשובה אחת נכונה, אלא תשובות שיודעות לשאול את השאלות הנכונות בדרכים ייחודיות. לכן, המטרה של המרתון היא להביא כל אחד ואחת לביטוי אישי שאיתו הוא או היא ניגשים למבחן.

אתם מוזמנים לראות ולקרוא ממקור ראשון על הסיבות השונות לבחירה של מועמדים לאדריכלות במרתון, על החוויות של הבוגרים. תתרשמו מהרמה הגבוהה של התוצרים ותראו בעצמכם איך המרתון עזר לתלמידים שמגיעים מרקעים ויכולות שונות באמנות, שלקחו מספר שיעורים שונה ועבדו בסגנונות שונים – להתקבל ללימודי אדריכלות. 

נ.ב. רוצים לדבר איתם…? רבים מהם יישמחו לשוחח אתכם ישירות על המרתון ולתת המלצה אישית!

תהנו!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

יועד גודר, 24, תל אביב / התקבל ללימודי אדריכלות באוניברסיטת תל אביב ב-2014
רקע: הגעתי ללא שום נסיון או רקע באומנות.
למה בחרתי במרתון: את ההחלטה הסופית ללמוד אדריכלות קיבלתי מאוחר יחסית, זמן קצר לפני המבחן. לא רציתי לדחות את הלימודים והחלטתי לגשת למבחן ולעשות כל שביכולתי כדי לעבור אותו. חיפשתי מסגרת שתכין אותי בצורה ממוקדת ויעילה בזמן הקצר שהיה לי, ולאחר שיטוטים באינטרנט מצאתי את המרתון.
מספר מפגשים: 4 מפגשים.
על המרתון: כאמור הגעתי ללא שום רקע, בפעם הראשונה שהסתכלתי על המבחן לא היה לי מושג איך לגשת למשימות בכלל. כבר לאחר השיעור הראשון הצלחתי ליצור מודלים ולרשום בפשטות, ובעיקר הבנתי הרבה יותר טוב איך לגשת למבחן. ההכנה הייתה אינטנסיבית והרגשתי איך עם כל שיעור, ועם התרגול בבית אני לומד והתוצרים שלי הולכים ומשתפרים. השיעורים נגעו בהכל: טכניקה, פיתוח יצריתיות ורעיונות, הגשה וכל מה שצריך למבחן עצמו, ומועברים בכיף ואווירה טובה.
איך הרגשתי במבחן:  במבחן הייתי רגוע מאוד, ידעתי שיש לי מה להראות והרגשתי שהולך לי טוב.
עוד משהו: לפני שהתחלתי עם המרתון ממש לא הייתי בטוח שאני מסוגל לעבור את המבחן. חששתי שבגלל חוסר הניסיון שלי אין לי מספיק זמן ללמוד ולהתכונן למבחן, ושלנבחנים אחרים המגיעים עם נסיון ולאחר כל מיני מכינות יש יתרון גדול. המרתון היה הכנה מעולה, שהביא לתוצאה הרצויה ובדרך שפויה, מהירה וכיפית. לכו על זה  :)
IMG_20140713_192452  IMG_20140713_192350
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

נטלי גדליהו, 24, חולון / התקבלה ללימודי אדריכלות באוניברסיטת תל אביב ב-2014

רקע: ללא רקע כלל – אף פעם לא רשמתי, לא ציירתי, לא התעסקתי בעולם הזה בכלל.
למה בחרתי במרתון: החלטתי ללמוד אדריכלות רק לקראת סוף השנה, בזמן שאני בכלל סטודנטית בתחום שונה לחלוטין. הייתי חייבת משהו שיכול להתאים לי מבחינת הזמנים והעומס שלי בלימודים – שיעורים בזמנים גמישים. בנוסף, מפני שלא היה לי רקע באומנות, הקונספט של שיעורים פרטיים אחד על אחד נשמע לי כמשהו שיכול מאד להתאים למצב שלי.
על המרתון: המרתון הלך מעולה מעולה, ואני מרגישה שהתקדמתי בהרבה יותר ממה שחשבתי שאוכל להתקדם. טניה מורה מקצועית, קשובה, נותנת ביקורת בונה, אכפתית, פשוט מצויינת!!!  התחלנו את המרתון עם דברים בסיסיים – איך הולך להיות בנוי המבחן, איך בגדול לעשות רישום, איך לחשוב על רעיון למודל וכ'ו, ומשם התקדמנו. הרגשתי שכל דבר היה במינון המתאים, והכל הועבר בצורה טובה וברורה, וגם אם לא תפסתי משהו – בסבלנות ובקשב טניה הסבירה עד שהכל היה מובן. בהמשך המרתון התחלנו כבר ממש להכנס לעניינים ולקצב, ולעשות ממש תירגול של המבחן. לאורך כל המרתון הרגשתי שטניה יודעת טוב מאד איך המבחן הולך להתנהל ושהיא יודעת להכווין אותי בצורה ממש נכונה לקראתו.
איך הרגשתי במבחן: ניגשתי למבחן בטוחה, לאחר שתירגלתי במרתון, וקיבלתי הערות בכל מפגש ולפיהן שיפרתי את הרישומים והמודלים. במבחן הרגשתי שאני יודעת לקראת מה אני ניגשת, יודעת מה צריך לעשות, מוכנה ומצויידת מראש בטיפים, עקרונות ובשאר דברים שלמדתי במהלך המרתון.
עוד משהו: בכנות ענקית, אני רוצה להמליץ בחום רב לכל מי שמתלבט, על המרתון הנהדר של Be.Arch.  דבר ראשון – טניה מורה פשוט מצויינת, ויש לה את כל הכלים שצריך בשביל להכין תלמידים לקראת המבחן! בנוסף למקצועיות העצומה היא גם יודעת ממש טוב מה קורה במבחן עצמו, והרגשתי שאני מגיעה ממש מוכנה בזכותה למבחן קבלה. דבר שני – בנוסף לשיעורים עצמם, טניה תמיד דאגה לשלוח לנו חומרים וטיפים גם במייל, מה שעזר וחיזק עוד יותר. דבר שלישי – זה נוח, וזה גם יותר זול ממכינות וכ'ו: זה לא ארוך ומתמרח כמו מכינה (ולכן אני חושבת שזה מאד אפקטיבי) ובנוסף טניה גמישה מאד מבחינת זמני השיעורים, מה שהופך את כל המרתון למאד מאד נוח (ומשתלם!). לסיכום, אני מאד מאד שמחה שיצא לי ללמוד אצל טניה, עשיתי את ההחלטה הנכונה ומקווה שגם אחרים יעשו אותה!
תמונה 1

 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

נגה דיאי, 23, תל אביב / התקבלה ללימודי אדריכלות באוניבסיטת תל אביב ב-2014
רקע: למדתי במגמת אמנות במוזיאון ישראל בי-ם.
למה בחרתי במרתון: הרגשתי שאין לי מספיק אינפורמציה לגבי מה רוצים שאדע ואעשה בבחינה והייתי צריכה הכוונה מקצועית. בנוסף, למרות הרקע לאמנות, לא כל כך הכרתי את החומרים שבהם אמורים להשתמש, וגם הרגשתי אבודה עם המחשבה שמצפים ממני "לבנות בניין" מתוך מושג מופשט.
מספר מפגשים: 5 מפגשים.
על המרתון:  היה מאוד כיף, הרגשתי שאני יכולה להצליח, נהניתי מהיצירה. טניה חדה וישירה, בזכותה הצלחתי לדעת איפה אני צריכה להשקיע יותר וגם איפה אני חזקה ושווה להראות את זה.
איך הרגשתי במבחן:  הרגשתי ביטחון. לא הייתי לחוצה. אפילו נהניתי מהאתגר שהיה בתרגילים.
6f4926d51f02df918f9d58160d0619681d12c5a33902382847e958175b8c7ddb  baa22c5c909e17581dba51b35c8baf3d460942faeec5f07d5bc6d4bc3ffc62ca  9483681c0a67058edaf93deb030e59f4c8bc1acc741d575016c106b6cbc59dac

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

יובל ולנדר, 18, נס ציונה / התקבל ללימודי אדריכלות באוניבסיטת תל אביב ב-2014
רקע: אני בוגר מגמת אומנות בתיכון ברמת חמש יחידות ולכן הרקע שלי באומנות רחב מאוד. במסגרת המגמה למדתי אומנות עיונית ואומנות מעשית: למדתי טכניקות, סגנונות ושיטות עבודה, למדתי אודות תולדות האומנות ועשיתי פרויקט גמר אותו הצגתי בתערוכה.
למה בחרתי במרתון: לאחר שנרשמתי למבחן הקבלה לאדריכלות נשלח אליי טופס דוגמא של המבחן עצמו. כשראיתי את המבחן הבנתי שאני חייב הדרכה מקצועית בנושא והתחלתי לחפש מכינות לכך. אחת האופציות הראשונות שנתקלתי בהן היה האתר be arch. רק ההסתכלות הראשונית והדפדוף באתר נתנו לי מעט יותר ביטחון וידע לגבי המבחן אליו אני מתכוון לגשת. באתר נכתב שהמרתון מותאם לכל אדם, לפי כישוריו ויכולותיו, ובעיקר – זמין וגמיש מבחינת זמני הפגישות – הדבר התאים לי מאוד מכיוון שהייתי בדיוק בסוף תקופת הבגרויות העמוסה, ולכן החלטתי להירשם.
מספר מפגשים: בסך הכול עשיתי שני מפגשים בלבד, וזאת מכיוון שההספק בכל מפגש היה גדול מאוד, וגם מכיוון שהרגשתי אחרי המפגש השני שאני יכול להתקדם לבד (כמובן בעזרת העזרה והעצות שטניה נתנה לי גם בתרגול העצמי בבית).
על המרתון:  בתור מי  שהיה עתיד להיות עתודאי, תמיד חלמתי ללמוד אדריכלות – וההיכרות האמיתית הראשונה שלי עם המקצוע הייתה עם טניה. במפגשים לא רק שלמדתי המון על המקצוע, על המבחן ועל צורת החשיבה של האדריכל, אלא גם למדתי על עצמי כמה אני אוהב את המקצוע ואיך זה לעסוק במשהו שאתה באמת נהנה ממנו. גם לאחר שני המפגשים הבודדים שהיו לי, המשכתי להתכונן ולעשות עבודות בבית, כל הזמן בליווי טלפוני צמוד של טניה.
איך הרגשתי במבחן: כשהגעתי למבחן עצמו, גיליתי כמה מוכר לי המבחן שקיבלתי, וידעתי בדיוק מה לעשות עוד לפני שהבוחנת החלה להסביר על המבחן. מבחינת המוכנות שלי למבחן הרגשתי שאני בסביבה מוכרת לגמרי ללא הפתעות והכל התנהל בדיוק כמו שציפיתי וידעתי לפני. במבחן עצמו הרגשתי מעט לא מוכן מבחינת העמידה בזמנים דבר אותו לא תרגלתי מספיק במהלך ההכנה העצמית שלי בבית (אך למרות זאת הצלחתי להתגבר על מכשול זה תוך כדי המבחן).
עוד משהו:  לסיכום, הרגשתי מוכן לגמרי לכל דבר במהלך המבחן, השתמשתי בטיפים ובעצות הרבות שטניה נתנה לי, והרגשתי שזה באמת היה שווה את זה.

 IMG-20140701-WA0013 IMG-20140701-WA0012

 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

קרן, 22, תל אביב / התקבלה ללימודי אדריכלות באוניבסיטת תל אביב ב-2014
רקע: היה לי רקע ברישום אבל לא ידעתי להביע רעיונות שלי, רק להעתיק דברים קיימים. אני גם מכינה תכשיטים.
למה בחרתי במרתון: חיפשתי מישהו שילמד אותי איך לעבוד מהבית. לא היה לי חצי שנה להשקיע במכינה או אלפי שקלים. מספר שיעורים פרטיים אצל טניה מכינים מעל ומעבר למבחן.
מספר מפגשים: 6 מפגשים. התחלתי להתאמן כ3 חודשים לפני המבחן פעם בשבוע בבית. לא עשיתי מרתון בסוף.
על המרתון:  מאוד נהנתי מהשיעורים ולהתאמן בבית. הרגשתי מאוד בנוח עם טניה. בלי השיעורים הייתי מתאמנת פחות ובצורה לא יעילה. הספקנו המון בכל שיעור והיה שיפור משמעותי.
איך הרגשתי במבחן: באתי עם בטחון והרגשתי מוכנה. בהתחלה נלחצתי מהמושגים שלא הכרתי אבל ידעתי איך להתקדם שלב שלב עד לתוצאה הכי טובה. השתמשתי בכל הטיפים שקיבלתי מטניה.
עוד משהו:  לפני המבחן התעקשתי לבוא להרבה שיעורים וטניה הסבירה לי שאני מוכנה ואין צורך, היא מאוד ישרה ובאמת רוצה שתצליח. אני מאוד ממליצה!
IMG-20140630-WA0007  pruphk  IMG-20140630-WA0003 copy

 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

ענבל פרי, 25, מושב גילת / התקבלה ללימודי אדריכלות באוניבסיטת תל אביב ב-2014
רקע: הלא התעסקתי באומנות מאז שהייתי בבית ספר יסודי.
למה בחרתי במרתון: נרשמתי מאוחר ללימודים כי התחלתי להתעניין בזה מאוחר, כשחיפשתי באינטרנט אמצעי עזר להכנה למבחן מצאתי את be arch. הבנתי שזה מיידי, פרטי, ושיש סיכוי שזה יצליח לי גם בתקופה קצרה ולכן זה התאים לי.
מספר מפגשים: 4 מפגשים.
על המרתון:  הרגשתי שהתחלתי מ-0 והתקדמתי מאוד לאורך השיעורים.
איך הרגשתי במבחן: הרגשתי טוב במהלך המבחן, ידעתי שאני מוכנה וכנראה שאדע לענות על המבחן. תוך כדי המבחן עבדתי בנחת ונעזרתי בסיוע של הבוחנים.
עוד משהו: לא הייתי עוברת את הבחינה בלי be arch. השיעורים מכוונים בצורה הכי טובה שאפשר לבחינה, ומאפשרים לגשת לבחינה בביטחון.
IMG_4412
 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
שני פלדמן, 22, גבעתיים / התקבלה ללימודי אדריכלות באוניבסיטת תל אביב ב-2014
רקע: בגרות באומנות (תיכון).
למה בחרתי במרתון: הרגשתי שאני צריכה הכנה ממוקדת לדרישות במבחנים.
מספר מפגשים: מפגש אחד כפול.
על המרתון:  טניה מיקדה אותי בהתאם ליכולות שלי ושמה דגש על הצדדים החזקים אצלי (בכלל לא הייתי מודעת לעובדה שהם כאלה) בנוסף, עזרה לי גם אחרי השיעור בהערות וביקורת בונה בעבודת ההכנה שעשיתי בבית.
איך הרגשתי במבחן: הייתי מלאת מוטיבציה ומפוקסת- על הזמנים, על התכנון, ועל צורת ההגשה. ניהנתי מכל רגע והגשתי שאני מצליחה להתקרב למקסימום האפשרי בהתאם להכנה שעשיתי ולזמנים הניתנים. מתכונת הסטודיו במבחן איפשרה לנבחנים להתייעץ עם הבוחנים, דבר שפשר לי להתפקס על הפרזנטציה ולבטא בצורה טובה יותר את הרעיון מאחורי העבודה.
עוד משהו: טניה ליטשה את הידע המועט שהיה לי ונתנה לי את ההכוונה המדויקת שהייתי צריכה.
IMG-20140630-WA0011

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

שירה אליאש, 21, מושב גבעת ישעיהו / התקבלה לאדריכלות באקדמיית בצלאל ב-2014

רקע: למדתי במגמת אמנות בבי״ס לאמנות תלמה ילין
למה בחרתי במרתון: לא היה לי שום ניסיון או ידע קודם בבניית מודלים וגם בבי״ס כמעט שאף פעם לא התעסקתי בתלת מימד אלא יותר ברישום, כך שהרגשתי שכדי לבוא כמה שיותר מוכנה ובשלה למבחנים המעשיים אני זקוקה להכנה ותרגול. העדפתי שיעורים פרטיים וממוקדים שמותאמים לי וליכולות שלי על פני מכינה שלאו דווקא מתמקדת במה שרציתי לחזק.
מספר מפגשים: 7 מפגשים.
על המרתון: התרגילים שקיבלתי בשיעורים היו בהתאם למבחנים אותם אני הולכת לעבור כבר מההתחלה, הלמידה היא מתוך המון תרגול שנעשה בעיקר בבית ובשיעור עצמו עוברים על הדברים, מקבלים ביקורת וחושבים ביחד איך אפשר לשפר ולפתח. בגלל שהתחלתי את השיעורים בשלב מוקדם אני מרגישה שבאמת עברתי תהליך משמעותי ושמעבר לתרגול מעשי וטכני השיעורים תרמו לי בפיתוח שפה שמתאימה לי, כך שהרווחתי לא רק הכנה יסודית למבחן אלא גם תהליך מעמיק שעזר לי להבין  איזה כיוונים מעניינים אותי ומהן נקודות החוזק והחולשה שלי, מה שאני מאמינה שילווה אותי גם בלימודים עצמם.
איך הרגשתי במבחן: המבחן היה  שונה מהמבחנים בשנים הקודמות, אך למרות זאת הרגשתי שעבדנו בשיעורים על היכולות שהוא בדק ושאני מצליחה להתמודד איתו כי השיעורים עזרו לי לפתח גישה מתאימה.
עוד משהו: אני ממש ממליצה על המרתון כהכנה למבחני קבלה, הרגשתי שאני מקבלת ליווי, יחס אישי ותשומת לב אפילו מעבר לשיעורים עצמם – טניה הייתה תמיד זמינה לענות על שאלות ולעזור גם תוך כדי התרגול בבית. הביקורות שקיבלתי היו תמיד לעניין ובאמת קדמו אותי, ובקיצור אני ממש שמחה שלמדתי אצל טניה וממליצה בחום!
7CC0361C-6C69-4C68-AC27-090992EFF6DD  E9E8B388-8688-4DB3-A92C-AC65F7E0BB84
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
עינת גוזני, 22, גבעת אלה / התקבלה ללימודי אדריכלות בטכניון ב-2014
רקע: לא התנסיתי באומנות כלל לפני ההחלטה ללמוד אדריכלות.
למה בחרתי במרתון: הבנתי כי אני צריכה הכנה כלשהי על מנת להתקבל ללימודים. פסלתי את האפשרות ללמוד במכינה ואחרי חיפוש קצר באינטרנט מצאתי את השיעורים בBe Arch. למרות המרחק מהבית, אחרי שיחה עם טניה הבנתי כי יש לי פה הזדמנות להשתפר וללמוד מבלי להשקיע הרבה זמן וכסף כמו שנדרש במכינה.
מספר מפגשים: 6 מפגשים, רובם כפולים.
על המרתון: בהתחלה השיעורים מבחינתי היו יותר ניסיון, לראות אם בכלל יש כיוון לנושא. מהשיעור הראשון אמרתי לטניה שתהייה כנה ותגיד אם זה לא זה. והיא באמת הייתה אמיתית והובילה אותי נכון. אני מרגישה שעשיתי קפיצה רצינית במהלך השיעורים. במיוחד בגלל שאין לי ממש ניסיון קודם בציור ואומנות. הצלחתי ללמוד להשתחרר וגיליתי שיש בתוכי גם פן יצירתי.
איך הרגשתי במבחן: במהלך המבחן הרגשתי בטוחה ומעבר לזה הרגשתי בפעם הראשונה שאני נהינת לפתור מבחן. אין ספק שהיה מלחיץ אבל לא הרגשתי שהופתעתי מהשאלות וזה מה שהיה לי הכי חשוב: להרגיש שבאתי הכי מוכנה שיכולתי.
עוד משהו: אני ממליצה בחום על השיעורים ב-Be Arch. מבחינתי זה היה השילוב הנכון בין לימוד והובלה ובין עבודה עצמית. תמיד הרגשתי בנוח לדבר ולהתייעץ גם במהלך השיעורים וגם בעבודה בבית. הרגשתי שהיה מענה ונכונות לקבוע את המסלול שאני צריכה כדי להתקדם והלצליח. באמת טניה שאני אסירת תודה על ההנחיה הלימוד והאיכפתיות. אין לי ספק שלא הייתי מגיעה לזה בלעדייך. הבאת אותי ממקום שחלמתי על משהו שבשבילי היה נראה כבלתי מושג למצב שאני הולכת ומשיגה אותו, ולא בחסד. אני גאה בתוצאות. אני בטוחה שלא הייתי התלמידה הכי פשוטה אבל הצלחת להרים אותי כשהיה צריך וליצור לי את הביטחון שהייתי צריכה כדי להצליח. אז באמת שוב תודה והמון הערכה ומקווה שעוד ייצא לנו להיפגש ולעבוד ביחד.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

גילי שוורץ, 22, הרצליה / התקבלה ללימודי אדריכלות בטכניון ולאוניברסיטת תל אביב ב-2014
רקע: הייתי בחוג ציור בגיל צעיר, ובחטיבת ביניים עברתי ללמוד בבי"ס לאומנויות רעות. באתי עם רקע בציור וברישום בסיסי, אך ללא רקע הקשור לאדריכלות, ציור מבנים ויצירת מודלים.
למה בחרתי במרתון: כיוון שיש לי רקע בסיסי באומנות, לא חשתי צורך להשקיע כספים מיותרים על מכינה. בנוסף הייתי סגורה על כך שאני רוצה ללמוד אדיכלות ולא עיצוב מסוג אחר. מבירורים שעשיתי הבנתי שבמכינות מסוג זה נוגעים בתחומים רבים שאינם מהותיים עבור הבחינה והן מכינות לתחום העיצוב והאדריכלות כאחד. בחרתי ב-Be Arch כיוון שהנחתי שכמה שיעורים בהכוונה אחד על אחד מותאמים לרמה האישית שלי יביאו אותי לרמת מוכנות לבחינה בזמן קצר יותר ובדרך ממוקדת יותר.
מספר מפגשים: 5 מפגשים.
על המרתון: לקחתי מספר שיעורים לקראת הבחינה בהם הכרתי את השאלות השונות בבחינה, למדתי כיצד לגשת ולפתור כל שאלה, ומרבית העבודה התבצעה לבד בבית כאשר תרגלתי שאלות ונושאים שונים. התרגולים הוכיחו את עצמם ולקראת הבחינה כבר הרגשתי שאני משפתרת הן ברעיונות והן באופן הביצוע וחלוקת הזמן.
איך הרגשתי במבחן: הגעתי למבחן מוכנה לכל שאלה, השאלות לא הפתיעו אותי וידעתי על איזה עקרונות ודגשים לשים דגש. אפילו הגשתי לפני הזמן! כל דבר אחר שיש לי להגיד: לכל מי שאוהב את זה, ומסוגל לשבת בבית לבד לעבוד ולתרגל אני חושבת שזו דרך טובה, יעילה ומפתחת להתכונן לבחינות מסוג זה.
image-2 image-3
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
אורי מור, 24, ירושלים / התקבל ללימודי אדריכלות נוף בטכניון ב-2014
מספר מפגשים: 4
למה בחרתי במרתון: החלטתי ללכת על שיטת be arch מכיוון שלא היה לי לא את הזמן למכינה, מכיוון שעשיתי פסיכומטרי במקביל, וגם לא  היה לי את הכסף הרב והמוגזם שדורשים במכינות השונות. בשיעורים אחד על אחת עם טניה יכולתי לשלב את לימודי הפסיכומטרי וכן בתכלס- במבחן עצמו ועל מה אני צריך לעבוד.
עוד משהו: אמנם עשיתי רק 4 שיעורים, אבל אלה עזרו לי להבין בגדול על אופן הבחינה, וספציפית כיצד לענות על כל סוג שאלה שעשויה להופיע. השיעורים היו מהנים מאוד ופיתחו חשיבה יצירתית מכמה אספקטים שונים. טניה עזרה לי לפתח את החשיבה היצירתית ומיקדה אותי כיצד להביאה לידי ביטוי על הדף. אין ספק שהשיעורים איתה עזרו לי הן בהכנה למבחן והן בתחושת הביטחון איתה הגעתי למבחן עצמו.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

ירון זכאי, 24, חולון / התקבל לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב ב-2013
על המרתון: השיעורים היו נהדרים, כיפיים, מלאים ביצירה ופיתוח הראש והמחשבה.
כל שלב ובכל שיעור הרגשתי שטניה מקדמת אותי מהנקודה שבה נמצאתי, קדימה. המרתון בנוי לקדם כל תלמיד מהנקודה שבה הוא נמצא, להתאים את תהליך הלמידה ואת תכניו לתלמיד. אני מאוד נהניתי מהתהליך, מהאווירה ומהתוצאות הנהדרות.
על המבחן: בזכות המרתון הגעתי עם המון בטחון ואנרגיות חיוביות למבחן. המבחן זרם לי בכיף ובקלות והייתי מאוד מרוצה מהתוצאות. הבוחנים התרשמו מאוד לחיוב. ו.. התקבלתי!
תודה טניה.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
מור הוברמן, 21 , רמת גן / התקבלה לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב ב-2013
מספר השיעורים שלקחתי: 6
על המרתון:  השיעורים היו נחמדים ואפילו מהנים, ומיקדו אותי לחשיבה "אדריכלית" ומופשטת יותר. העצות וההערות הבונות לא הסתכמו רק בשיעורים אלא המשיכו גם במיילים בכל פעם שהייתי צריכה להתייעץ.
על המבחן: בסופו של דבר הגעתי למבחן בתחושה שאין סיכוי, אבל יצאתי ממנו בהרגשה טובה… :)  בדיעבד אם לא הייתי לוקחת את השיעורים לא היה לי מושג מה לעשות במבחן, והמרתון מבחינתי היה אידיאלי וחסך לי את הצורך במכינה (יקרה וארוכה…).
 
 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
מואאיד ח'טיב,  21, שפרעם / התקבל לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב ב-2013
מספר השיעורים שלקחתי: 8
על המרתון: השיעורים התנהלו לפי נושאים (שהם סוגי השאלות במבחן) כאשר הוקצה זמן גם להסבר העיוני וגם לעבודה המעשית, והיה דגש במיוחד על עבודות הבית שהתבקשתי לעשות – מה היה טוב, ואיפה ניתן לשפר, מה שבגדול מאוד עזר לי למצוא את הכיוון שהכי מתאים ללכת איתו למבחן.
על המבחן: בשונה משאר הפעמים שניגשתי למבחנים כאלה (בבצלאל, טכניון, ובתל אביב בשנים שעברו), המבחן הפעם עבר בצורה יותר חלקה ובלי איבודי זמן מיותרים, במיוחד בגלל שהיה לי מושג מה מצופה ממני ובגלל צורת ההכנה ממוקדת שעברתי למבחן הזה.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
גל פז, 25, רמת אפעל / התקבל לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב ב-2013
מספר השיעורים שלקחתי: אני לקחתי 2 שיעורים שזה נשמע מעט אבל הרגשתי שעברתי מכינה שלמה בזכות המקצוענות והכיוון הנכון!
על המרתון: אני הגעתי מאוד מבולבל בכל מה שנוגע למבחן וטניה ידעה לכוון אותי ולתת לי את הדגשים והביטחון הדרוש כך שהגעתי למבחן הכי רגוע שאפשר ועם הכי הרבה ביטחון שיש. אני לא יודע מה קורה במרתונים הקבוצתיים אבל באמת שאני רק יכול להמליץ על השיעורים עם טניה כי חלק ענק בהצלחה במבחן אני חייב לה!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
נוראל, 22, אשקלון / התקבלה לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב ב-2013
מספר השיעורים שלקחתי: 3
על המרתון: מעשירים מאוד. למדתי בביה"ס במגמת אומנות פלסטית והשיעורים ריעננו לי את התחום אחרי 4 שנים שלא עסקתי בו. עיקר העבודה היתה עצמאית בבית ובשיעור הייתי מקבלת ביקורת, דגשים, וכיווני מחשבה חדשים למודלים הבאים.
על המבחן: מצויין. הרגשתי מוכנה והעבודה זרמה. השתמשתי בטיפים שטניה נתנה לי במהלך השיעור ועשיתי דברים דומים למודלים שעשיתי בשיעורים וכך "הלכתי על בטוח". לא חשבתי שאוכל בזמן כל כך קצר להגיע לרמה כזו, אך עם ההכוונה המתאימה במהלך שבוע וחצי עם 3 שיעורים והמון עבודה בבית הגעתי מוכנה למבחן עם מספר רעיונות בראש לכל מושג מופשט שיבחרו לתת לי. טניה נתנה לי ביטחון והכווינה אותי לתוצאה שמחפשים במבחן. תודה טניה!!!
רוצים להצטרף לרשימת המתקבלים לאדריכלות שייככבו כאן בשנת הלימודים הקרובה? מהרו לקבוע שיעור ראשון!